.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف سلاح و مهمات غیرمجاز از اشرار در بخش نشتا تنکابن
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان تنکابن نیز از کشف سلاح و مهمات غیرمجاز دریکی از مخفیگاه‌های اشرار در بخش نشتا طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ تقی چوپانی عصر شنبه در نشست دهیاران تنکابن گفت: افراد ناشناس به‌ویژه از غرب کشور سلاح و مهمات جنگی وارد منطقهٔ ما می‌کنند و معمو لا روستاها را محل اسکان خود انتخاب می‌کنند که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بایستی در این زمینه هوشیار عمل کرده و به نیروی انتظامی کمک کنند.

سرهنگ چوپانی افزود: ازدواج دختران روستاها و حتی در شهر با اتباع غیرمجاز چون افغانی از دیگر معضلاتی است که باید در ابتدا خانواده‌ها و سپس اعضای شوراهای اسلامی محل و دهیاران از آن جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: حضور اتباع غیرمجاز در استاهای شمالی و دو استان دیگر کشور به دلیل گردشگر پذیر بودن ممنوع بوده و در صورت مشاهده بایستی به نیروی انتظامی گزارش شوند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تنکابن به کسانی که خانه‌های خود را به مسافران اجاره می‌دهند هشدار داد که هیچ‌کس حق ندارد بدون مجوز اماکن خانهٔ خود را به اتباع کشورهای خارجی حتی اگر گذرنامه هم داشته باشند اجاره دهد بلکه این اتباع بایستی در هتل‌ها و با اجازه اداره میراث فرهنگی و پلیس اماکن اسکان یابند.

 چوپانی به مسئله عفاف و حجاب در جامعه نیز پرداخت و گفت: ۲۶ نهاد بایستی در این زمینه فعالیت داشته و فرهنگ‌سازی کنند و این موضوع فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست.

در بخش دیگر این نشست، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تنکابن نیز ضمن بیان برخی مسائل فرهنگی، گفت: جنگ فرهنگی بسیار جدی بوده و همه آحاد جامعه بایستی در این زمینه دست بکار شده و با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام امین صادقی بابیان اینکه دشمن در حال برنامه‌هایی است که مردم از روحانیت منزجر شوند، افزود: مهم‌ترین نیاز روستاها حضور روحانیت و علما است.

وی ضمن گلایه از بسته بودن در مساجد در هنگام نماز از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا برای این موضوع و باز نگه‌داشتن در مساجد همکاری لازمه را داشته باشند.

 صادقی همچنین از پدیده ولنگاری فرهنگی در بین مداحان نیز انتقاد کرده و اظهار داشت: بسیاری از مداح‌ها رسمی نبوده و صلاحیت ندارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تنکابن از ایجاد خانه‌های قرآنی روستایی نیز سخن گفت و افزود: ایجاد این خانه‌ها از سوی استانداری به عهدهٔ دهیاری‌ها گذاشته‌شده است.

وی به آمار بالای طلاق در مازندران و تنکابن نیز اشاره کرد و گفت: این معضل به خطر تبدیل‌شده و باید راهکار اساسی برای آن اندیشیده شود.

در ادامه، دکتر فرزام رئیس شبکه بهداشت و درمان نشتارود نیز به بیان نکات بهداشتی لازم پرداخت و گفت: کلر زدن آب آشامیدنی روستا و محصور کردن سرچشمه‌ها برای جلوگیری از آلودگی آب از واجبات است.

رئیس شورای اسلامی بخش نشتا نیز در این مراسم گفت: حدود ۱۲ سال قبل دهیاران با یک برنامه‌ریزی خوب وارد میدان کار شدند اما در سالهای اخیر مرکز نشینان اختیارات آن‌ها را گرفته و دهیاران ما را خلع سلاح کردند.

عبدالرضا معلمی افزود: برخی ادارات مرتبط با ساخت‌وساز نیز محدودشده و عملاً دهیاری‌ها ازلحاظ مالی فلج شده‌اند./ مهر
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.